Integritetspolicy

Två elever diskuterar en jordglob.

Information om hantering av personuppgifter

Vi värnar om din integritet och vill att du som elev eller vårdnadshavare ska känna dig trygg med hur vi hanterar dina personuppgifter.

CyberGymnasiet ingår i AcadeMedia

Från och med 1 maj 2021 ingår CyberGymnasiet i AcadeMedia.När du skickar in en intresseanmälan, bokar rådgivning eller studievägledning eller vill ta emot marknadsföring, information och påminnelser om våra skolor, behöver du lämna ditt samtycke till att vi behandlar dina personuppgifter. De personuppgifter som vi behandlar om dig är ditt namn, din e-postadress, ditt telefonnummer, kurs och kommun. Vi behandlar dessa uppgifter om dig i ett IT-system som används av alla bolag inom AcadeMedia-koncernen.

Hantering av personuppgifter

När du är elev eller vårdnadshavare hos oss så behöver vi genomföra ett antal personuppgiftsbehandlingar för att kunna erbjuda dig utbildning. På AcadeMedias hemsida kan du läsa mer information om vad, hur och för vilka ändamål vi behandlar personuppgifter samt om din rätt att få tillgång till dina personuppgifter.

FÖRE DU BLIR ELEV HOS OSS

När du eller dina föräldrar skickar in en intresseanmälan, anmäler dig till att ta emot inbjudningar till öppet hus eller visningar, information om våra skolor och/eller marknadsföring om våra skolor, behöver du lämna ditt samtycke till att vi behandlar dina personuppgifter. Du samtycker även till att personuppgifterna lagras för angivet syfte hos AcadeMedia Support AB, org. nummer 556568-8479.

De personuppgifter som vi behandlar om dig är ditt namn, din adress, din e-postadress, ditt telefonnummer, skolform, årskurs och år för studiestart.

De personuppgifter som vi samlar in används för att vi ska kunna uppfylla våra åtaganden mot dig. Genom att lämna ditt samtycke, godkänner du att vi använder dina personuppgifter för att skicka dina kontaktuppgifter vidare till de skolor du visat intresse för, tillhandahålla dig marknadsföring eller andra meddelanden och påminnelser som du samtyckt till. Ni samtycker även till att personuppgifterna lagras för angivet syfte hos AcadeMedia Support AB, org. nummer 556568-8479.

Vi kan komma att lämna ut dina personuppgifter till dotterbolag inom koncernen i syfte att kommunicera med dig om så är nödvändigt för att fullgöra våra förpliktelser gentemot dig och i övrigt fullgöra våra skyldigheter. Vi kan komma att lämna ut nödvändig information till myndigheter såsom polisen, skatteverket eller andra myndigheter som vi enligt lag måste lämna ut information till. Vi kommer aldrig att utlämna dina personuppgifter till tredje part som inte är behörig att ta del av dina personuppgifter.

CyberGymnasiet är personuppgiftsansvarig på den skola som du har anmält intresse till. Personuppgifterna behandlas även med stöd av den personuppgiftsbiträdena Microsoft Ireland Operations Limited och Infobip Sweden AB. Skolan är en del av AcadeMedia-koncernen.

Personuppgifterna kan komma att behandlas i USA, Brasilien, Kina, Indien, Vietnam, Malaysia, och Ryssland med stöd av standardavtalsklausuler.

Vi tillämpar gällande integritetslagstiftning vid behandling av personuppgifter. Du har rätt att kontakta oss för att få ut information om vilka uppgifter vi behandlar om dig, samt för att begära rättelse eller om du vill att vi raderar uppgifterna eller avslutar marknadsföringen. Uppgifterna lagras fram till en månad efter den sökta utbildningens startår för vårdnadshavare till elever vid grundskolan. Du kan när som helst återkalla ditt samtycke. Du hittar hela vår policy här.

KONTAKT

Om du har frågor om hur dina personuppgifter hanteras kontakta AcadeMedias dataskyddsorganisation.

AVSÄGA DIG DIREKTREKLAM

Du kan när som helst avsäga dig reklam- och kommunikationsutskick, både digitala och i pappersformat.

Avregistrering av direktreklam via post kan ske med två metoder; en fullständig avregistrering från SPAR/marknadsregister eller en avregistrering från AcadeMedias reklam. Du avregistrerar dig genom att fylla i detta formulär.

För att avregistrera dig från digitala reklam- och kommunikationsutskick, följ instruktionerna i det SMS eller e-post som du fått från oss.

Kontakta AcadeMedia

Om du vill göra någon av dina rättigheter gällande, använd detta formulär.