:

Utställning på Sjöhistoriska museet

October 18, 2024

Torsdag 24 oktober öppnar Estetelevernas utställning SJÖODJUR!

I djupet av havet, där mystik och legender förenas, bjuder CyberGymnasiets bild-, media -och musikelever in till utställningen SJÖODJUR. Med Carta Marina som utgångspunkt har våra elever skapat en fascinerande samling verk som utforskar sjöodjuren och berättelserna som gömmer sig under ytan.

Genom att skapa masker som väcker nyfikenhet och fantasi låter vi det historiska ta en ny form i vår tid. Här kan besökare reflektera över vad som lurar både i haven och inom oss själva.

Bildelever har skapat egna karaktärer i form av olika masker. Medieelever har fotograferat, filmat och gett liv till maskerna. Musikelever har skapat ljud och musik.

Syftet med projektet är att samarbeta mellan inriktningarna och ta tillvara på elevernas kunskap inom sina olika områden. Eleverna får använda sin fantasi och kreativitet och se sitt eget uttryck som en del i en större helhet.

Lärare: Ann Dahlberg, Hanna Hjortek, Martin Arce Lindqvist, Judith Baecklund Federmann CyberGymnasiet Stockholm

Vernissage på Sjöhistoriska

När: Torsdag 24 oktober kl. 15:00 - 17:00