vi tar hand om dig

Studievägledning

Två elever diskuterar en jordglob.

Till våra Studie- och yrkesvägledare kan du vända dig till:

• Om du har några problem eller funderingar med dina studier
  • Om du har funderingar på att byta program
  • Om du vill veta mer om ett speciellt yrke eller utbildning
  • Vårdnadshavare är alltid välkomna att kontakta oss
  • Du kan boka en tid via mail eller telefon
spana in Cybers utbildningar

Våra program

Vi erbjuder både yrkes- och högskoleförberedande program där du kan läsa det som passar just dig. Vad som är gemensamt för alla våra utbildningar är att de ger dig plats för personlighet.

INDIVIDUELLA VAL

I alla program ingår 200 poäng individuellt val som ger dig möjlighet att utforma din utbildning, så att den passar dig ännu bättre. Du kan läsa en kurs som ger dig meritpoäng eller ökad behörighet för vidare studier, men du kan också välja kurser som stärker den inriktning som din utbildning redan har eller något som känns extra roligt.

De individuella valen väljer du i årskurs 2 eller 3, så det är inget du behöver bestämma nu. I nuläget kan vi inte säga exakt vilka kurser som erbjuds nästa år, eftersom det kan ändras utifrån elevernas önskemål och framtida utbildningskrav, men vi kan lova att du kommer att ha mycket att välja på!

Exempel på kurser inom individuellt val för läsåret 2022/2023:

• Animation
  • Bild och form
  • Drama
  • Design
  • Engelska 7
vill du börja på CyberGymnasiet?

Kontakt

Om du är intresserad av att börja i årskurs 1 kan du kontakta någon av våra studie- och yrkesvägledare på skolan. Säkerställ att du har ditt slutbetyg från grundskolan tillgängligt.

Vill du byta till CyberGymnasiet i årskurs 2 eller årskurs 3? Du behöver ha din aktuella studieplan med dig vid ett eventuellt besök hos vår studievägledare. Vi behöver också slutbetyg från årskurs nio/ betygsdokument med rektors underskrift från nuvarande gymnasieskola.